راهنمای نویسندگان
فصلنامه پژوهشهای کاربردی در روانشناسی تربیتی با هدف انتشار یافتههای کاربردی در زمینههای مختلف روانشناسی تربیتی بهمنظور ارتقای سطح علمی و مبادله افکار
و اطلاعات میان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی اقدام به نشر مقالات علمی میکند. مقالههای پژوهشی در اولویت قرار دارند و رعایت نکات زیر برای تنظیم مقاله الزامی است:
به علائم نقطهگذاری در نوشتن منابع الزامی است.
مقاله فارسی
زارع، حسین، و صالح میرحسنی، وحیده. (1391). بررسی اثر مداخلهای تصویرسازی ذهنی تعاملی و بار هیجانی کلمات بر یادآوری و بازشناسی. روانشناسی تربیتی، 25،
153-137 .
کتاب فارسی
سیف، علیاکبر. (1386). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش (ویرایش ششم). تهران: دوران.
کتاب ترجمهشده با عنوان سازمان بهجای مؤلف
انجمن روانشناسی آمریکا. (1393). راهنمای نگارش و نشر مقاله علمی (ویرایش ششم)، (ترجمه احمد علیپور، اکبر رضایی و یوسف ساجدیفر). تهران: کتاب ارجمند. (تاریخ
انتشار اثر به زبان اصلی2010).
رساله دکتری و پایاننامه کارشناسی ارشد
فتحآبادی، جلیل. (1391). بررسی تأثیر روشهای متفاوت سنجش بر رویکردهای مطالعه و راهبردهای آماده شدن برای امتحان در دانشجویان با پیشرفت بالا و پایین. رساله دکتری،
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
مقاله خارجی
Lichtenfeld, S., Pekrun, R., Stupnisky, R. H., Reiss, K., & Murayama, K. (2012). Measuring students' emotions in the early years: The achievement emotions
questionnaire-elementary school (AEQ-E). Learning and Individual Differences, 22, 190-201.
کتاب خارجی
Zeidner, M. (1998). Test anxiety: The state of the art. New York: Plenum Press.
فصلی از کتاب خارجی
Pekrun, R., Frenzel, A., Goetz, T., & Perry, R. P. (2007). The control-value theory of achievement emotions: An integrative approach to emotions in education. In P. A.
Schutz & R. Pekrun (Eds.), Emotions in education (pp. 13–36). San Diego: Academic Press.
علاوه بر موارد فوق، مقاله بر اساس شرایط زیر بررسی میشود:
علامت سؤال در آن رعایت شده باشد (برای اصلاح خطاهای احتمالی املایی، اشتباهات ویرایشی ونشانهگذاری میتوانید از نرمافزار ویراستیار- Virastyar استفاده کنید).